۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱

وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند؛

بلاتکلیفی تیم فوتبال جوانان ایران و فرصت‌هایی که از دست می‌رود

بلاتکلیفی تیم فوتبال جوانان ایران و فرصت‌هایی که از دست می‌رود

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم فوتبال جوانان ایران درحالی از روزهای پایانی آبان‌ماه سال گذشته بلاتکلیف است که وعده‌های مدیران فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب سرمربی این تیم تاکنون عملی نشده تا روزهای سرنوشت‌ساز برای این تیم به راحتی از دست برود و احتمالا پس از یک ناکامی دیگر حسرت این روزها را بخوریم!

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شکست تیم فوتبال جوانان ایران برای کره‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و ناکامی در صعود به مسابقات جام جهانی جوانان 2013 ترکیه، به همکاری اکبر محمدی با این تیم پایان داده شد تا از تاریخ بیست و سوم آبان‌ماه سال گذشته تا به امروز، وضعیت کادرفنی این تیم نامشخص باشد.

البته آن شکست باعث ایجاد تغییرات در کمیته جوانان هم شد زیرا فریدون معینی از سمتش استعفا کرد و مسئولان فدراسیون میرشاد ماجدی سرپرست تیم استقلال را به عنوان سرپرست این کمیته منصوب کردند تا برنامه‌های این کمیته مهم و آینده‌ساز فوتبال ایران تحت تاثیر منفی تغییرات قرار نگیرد.

در روزهای ابتدایی حضور ماجدی در این سمت، بحث حضور علی دوستی‌مهر به عنوان سرمربی، مدیرفنی و یا نظارت بر فعالیت‌های تیم جوانان مطرح شد اما به خاطر فاصله اندک بین مسابقات جام جهانی نوجوانان و مسابقات انتخابی رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا، فدراسیون نشینان تصمیم به انتخاب گزینه دیگری برای هدایت تیم جوانان گرفتند.

در این روزها نام مربیانی از جمله عبدالله ویسی، فرهاد پورغلامی، محمد مایلی‌کهن، صمد مرفاوی و حتی مجید جلالی برای هدایت این تیم مطرح شد اما تاکنون مسئولان فدراسیون فوتبال مذاکره با این مربیان را تائید نکردند تا وضعیت تیم جوانان همچنان مبهم بماند.

البته مهدی محمدنبی در نشست روز پنجم اردیبهشت‌ماه خود با خبرنگاران با صراحت اعلام کرد "سرمربی تیم فوتبال جوانان یک روز بعد از پایان لیگ معرفی می‌شود". لیگ برتر اما 20 اردیبهشت‌ماه به پایان رسید و از آن روز هم 15 روز گذشته است ولی تصمیم جدی برای انتخاب سرمربی تیم جوانان گرفته نشده است.

از سوی دیگر و پس از اتمام لیگ، مهدی محمدنبی پایان همان هفته را به عنوان زمان معرفی سرمربی تیم جوانان ایران وعده داد اما این اتفاق هم عملی نشد زیرا گزینه سرپرست کمیته جوانان با مسئولان ارشد فدراسیون متفاوت بود.

این بلاتکلیفی درحالی ادامه دارد که مسابقات انتخابی قهرمانی جوانان آسیا از روز 19 مهرماه سال جاری در مشهد آغاز می‌شود و تیم جوانان ایران در گروه D مرحله انتخابی جوانان آسیا باید به مصاف تیم‌های عربستان، لبنان و تاجیکستان برود، گروهی که دو تیم مطرح عربستان و لبنان در آن حضور دارند و تیم تاجیکستان هم حریف دست و پا بسته‌ای برای رقیبان نخواهد بود.

آنطور که شنیده می‌‎شود قرار است امروز نشست مهمی بین علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و میرشاد ماجدی سرپرست کمیته جوانان برگزار شود، نشستی که اهالی فوتبال امیدوار به انتخاب سرمربی تیم جوانان پس از پایان آن هستند.

علی کفاشیان در این مورد به خبرنگار مهر گفت: ما جلسات متعددی را با گزینه های مد نظرمان برگزار کردیم و در حال صحبت کردن هستیم و امیدوارم هر چه سریعتر به توافق برسیم. سعی می کنیم این گزینه با تیم نوجوانان هماهنگ باشد.

کد خبر 2062190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha